czwartek, 8 grudnia 2011

Tortille śniadaniowe

Proponuję na śniadanie tortille. Próbowałam je zrobić z niezmienionych otrębów - i wyszły! Są grubsze niż normalne naleśniki, trochę trudniejsze do usmażenia, po wystygnięciu bardziej kruche, więc lepiej zwijać je na ciepło, ale za to bardziej sycące i naprawdę pyszne! Mój mąż usiłował zjeść i moją porcję, ale nie dałam! :) Polecam!
Można je tez przystosować do Fazy I - po prostu usmażyć do niego mięso (np. pierś z kurczaka) i zrobić sos czosnkowy na bazie jogurtu. Sprawdzałam- bardzo smaczne!

Tortille śniadaniowe
Dieta Dukana - Faza II

TORTILLE:
•    2 jajka
•    6 łyżek otrąb (4o+2p) - ja użyłam drobniejszych firmy Sante (wysokobłonnikowych)
•    szczypta soli
•    nieco powyżej 1/2 szklanki mleka
NADZIENIE:
•    2 kiełbaski wołowe, pokrojone w kostkę i podsmażone (można zastąpić np. mięsem drobiowym)
•    1 żółta papryka pokrojona w kostkę i podsmażona
•    posiekana zielona cebulka
•    suszone płatki cebuli
•    mieszanka sałat (może być sałata dowolnego typu)
•    kiełki (opcjonalnie)
•    pomidor pokrojony w ósemki
•    keczup light bez cukru (można zastąpić np. sosem czosnkowym z jogurtu)

Składniki na tortille zmiksować. Rozgrzać teflonową patelnię (można ją przetrzeć ręcznikiem papierowym nasączonym olejem), zamieszać ciasto (otręby opadają na dno, należy przed każdym wylaniem naleśnika ciasto trochę zamieszać), wylać na patelnię i rozłożyć równomiernie otręby. Ciasto smaży się nieco dłużej niż standardowe otręby i jest grubsze. Czekamy aż góra naleśnika także będzie ścięta, po czym szeroką łopatką delikatnie podważamy i obracamy naleśnika. Po chwili ściągamy i najlepiej od razu przekładamy nadzieniem. Po wystygnięciu jest bardziej kruchy, więc najlepiej zrobić to zaraz po ściągnięciu z ognia. Ja układam składniki na jednej stronie naleśnika, po czym zwijam go dość ściśle i przekrawam pod kątem w połowie. Z tej porcji wyszły mi 3 dość duże naleśniki. Jest to porcja na 2 osoby, ze względu na ilość otrąb.
Nadzienie jest w zasadzie dowolne, moje jest tylko wskazówką, ale bardzo dobrze się komponuje. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz