czwartek, 8 grudnia 2011

Lody malinowe

W fazie P zachciało mi się czegoś kolorowego, smacznego i owocowego. Stanęło na lodach. Zimne, puszyste... warte grzechu - a przecież dietetyczne :)

Lody malinowe z galaretką z melisy
Dieta Dukana - Faza I

Lody:
  • 1 serek twarogowy President 0% (380g)
  • 1/2 serka homogenizowanego 0% (ok. 250g - ja kupuję takie gęste 500g w Aldim)
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka mleka w proszku odtłuszczonego (może być granulowane)
  • słodzik do smaku
  • dowolny aromat (u mnie malinowy)

Zmiksować wszystkie składniki i wrzucić do zamrażarki. Jak zaczną pojawiać się kryształki lodu (po jakichś 3h), miksujemy ponownie i znowu zamrażamy. Można już  wtedy jeść, ale ja proponuję powtórzyć procedurę :) Należy zjeść je tego samego dnia, potem zamarzają i są zbyt twarde.
Ja do swoich dałam malutką szczyptę barwnika w proszku, bo już bardzo chciałam coś kolorowego i jakoś wydają mi się teraz bardziej "malinowe".

Galaretka z melisy:
  • 1 szkl. wody
  • 2 łyżki słodzika (użyłam ksylitolu)
  • sok z 1/2 cytryny
  • 3 garści świeżej melisy
  • 2 łyżeczki żelatyny.
Wodę wymieszać ze słodzikiem i postawić na ogniu. Po zawrzeniu dodać liście melisy i sok z cytryny. Gotować ok. 3 minut. W gorącym syropie rozpuścić żelatynę i schłodzić.
Tutaj też dodałam odrobinę barwnika, ale dosłownie pół szczypty i jest pięknie zielona i bardzo smaczna :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz