poniedziałek, 26 grudnia 2011

Boeuf Strogonow w pół godziny...

Dziś miałam ochotę na coś szybkiego i nieskomplikowanego. Wyjęłam jednak wczoraj w nocy wołowinę z zamrażalnika. Sposób na szybką wołowinę? Szybkowar :)
Przy kupnie tegoż wynalazku miałam spore wątpliwości. Wielkim jego zwolennikiem był mój mąż. Okazuje się, że miał rację :) Mięso było gotowe w 25 minut - ba! nawet nieco zbyt miękkie, bo po odrobinie duszenia z warzywami zaczęło się rozpadać (co nie wpłynęło jednak na jego smak). Jeśli nie macie szybkowaru, możecie zrobić wołowinę tradycyjnie: powolutku ją dusząc, lub - jeśli zależy Wam na czasie - użyć mięsa z kurczaka.
Samego Strogonowa nie muszę chyba reklamować. Kto nie miał okazji spróbować, koniecznie powinien naprawić to zaniedbanie. Polecam!

Boeuf Strogonow
Dieta Dukana - Faza II

  • 0,5 kg mięsa wołowego (najlepsza byłaby polędwica, jednak z innego także wyjdzie) 
  • 250g pieczarek
  • 1 papryka (najlepiej czerwona, u mnie: żółta)
  • 2 ogórki kiszone
  • 1 cebula
  • opcjonalnie: 2 duże pomidory
  • ok. 100g koncentratu pomidorowego (1/2 słoiczka)
  • łyżeczka musztardy dijon
  • sól, pieprz, cząber, tymianek, słodka papryka
  • opcjonalnie: jogurt naturalny lub serek homogenizowany 0%

Mięso pokroić w cienkie paski i wrzucić do szybkowara (bez przypraw). Gotować w szybkowarze ok. 20 min. i wyłączyć. Jeśli nie macie szybkowara uduście mięso z wodą (także bez przypraw) do stanu prawie-miękkiego.
Pokrojoną w gruszą kostkę cebulkę podsmażyć na patelni teflonowej (u mnie na tłuszczu fat free, można to jednak zrobić na odrobinie wody), dodać pokrojone w półplasterki pomidory, pokrojone w grubszą kostkę paprykę i ogórki oraz pokrojone w plasterki pieczarki (u mnie pieczarki były malutkie, pokroiłam w ćwiartki). Smażyć chwilę, aż pomidory zaczną puszczać wodę i lekko zmiękną. Dorzucić całość do podduszonego mięsa i podgrzać całość.
Gdy warzywa zaczną mięknąć, dodać musztardę, koncentrat pomidorowy oraz przyprawić: solą i pieprzem do smaku, dodać 2 łyżeczki słodkiej papryki, 2 łyżeczki suszonego tymianku i łyżeczkę cząbru. Wymieszać i dusić do miękkości warzyw.
Podawać na gorąco, można z odrobiną jogurtu lub serka, chociaż znakomicie smakuje bez tego dodatku. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz