czwartek, 8 grudnia 2011

Dżem dyniowy o smaku pomarańczy z nutką imbiru

Zrobiłam dżem z dyni z imbirem o smaku pomarańczowym... powiem szczerze, że smakuje mi dużo lepiej niż zrobiony kiedyś marchewkowy...
Dżem ma piękny słoneczno-pomarańczowy kolor... I mocno pomarańczowy smak z pikantną nutką imbiru.

Dżem dyniowy o smaku pomarańczy z nutką imbiru
Dieta Dukana – Faza II

•    ok. 2 kg dyni (waga po obraniu i usunięciu pestek)
•    słodzik do smaku (u mnie 2 łyżki ksylitolu)
•    sok z 1 cytryny
•    kawałek korzenia imbiru (ok. 4-5 cm)
•    aromat pomarańczowy (u mnie ok. 20 kropli)
•    opcjonalnie: łyżeczka kwasku cytrynowego

Dynię pokroić w drobniutką kostkę (można zetrzeć na tarce lub wrzucić do malaksera). Następnie wrzucić do garnka, na samo dno wlać niewielką ilość wody (taką, aby przykryła dno). Dynię postawić na ogniu, zasypać słodzikiem i smażyć, aż zacznie się rozpadać a masa zrobi się gęsta, często mieszając. Następnie zetrzeć imbir na drobnej tarce i dodać do dyni. Dodać sok z cytryny, wymieszać. Spróbować, jeśli dynia jest jeszcze mocno słodka i dość mdła w smaku- dodać łyżeczkę kwasku cytrynowego. Zestawić z ognia i dodać aromat pomarańczowy i wymieszać dokładnie. Pakować do wyparzonych słoiczków.

Ja użyłam aromatu z tej serii:
 
Są bardzo dobre, nie zawierają tłuszczu i są bardzo wydajne.
Użyta przeze mnie dynia była już z końcówki sezonu, mocno dojrzała, bardzo twarda, więc jeśli użyjecie innej, proponuję popróbować, czy np. nie trzeba jej dosłodzić.
Gorąco polecam ten dżemik.

9 komentarzy:

  1. Cześć,

    Czy myślisz że mogłabym to zrobić z dyni z puszki?

    Dzięki,
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że puszkowana dynia się nie nadaje. Czy to jest czyste puree? Czy kawałki dyni w occie? Jeśli to pierwsze, będzie świetnie się nadawać do ciasta, jeśli drugie, do sałatek i kanapek.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest czyste puree bez żadnych dodatków – 100% ugotowana dynia dlatego myślałam że mogłabym użyć do drzemu. Latem zrobiłam dżem z zielonych pomidorów i był super ale teraz trudno dostać zielone pomidory.

    OdpowiedzUsuń
  4. w takim wypadku proponuję spróbować, myślę, że dżem wyjdzie :)
    I proszę o informację, gdzie udało się dostać puree z dyni :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Możesz dostać w Kanadzie :P

    Dam ci znać czy dżem wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. no nie, tak daleko to po puree się nie zamierzam udawać ;)
    Mam nadzieję, że wyjdzie!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam ale wyszedł mi gorzki i nie wiem dlaczego. Nie dodałam imbiru bo go za bardzo nie lubię, ale dodałam obtartą skórkę z cytryny. Może to dlatego???

      Usuń
  7. Być może. Skórkę z cytryny należy bardzo dokładnie wyszorować (ja robię to szczoteczką) i bardzo cieniutko zetrzeć - tylko żółtą warstwę - ta biała już jest gorzka i wtedy właśnie może dawać gorzki posmak...

    OdpowiedzUsuń
  8. zrobiłam dżem z cukinii ,dodałam aromatu ananasowego , wyszedł przepyszny , warto spróbować

    OdpowiedzUsuń