czwartek, 8 grudnia 2011

Cebulaczki wersja morijki

Wstawiam moją wersję cebulaczków, bo uważam, że są smaczniejsze i bardziej przypominają bułeczki :) Oryginalny przepis znajdziecie tutaj

Cebulaczki wersja wg. morijki

Dieta Dukana – Faza I

  • 6 łyżek otrąb owsianych (kopiastych)
  • 3 łyżki otrąb pszennych
  • 2 jajka
  • 1/2-1 serek wiejski light
  • 1/2 cebuli- pokrojona w drobną kostkę
  • 4-5 plasterków suszonych grzybków (namoczonych 5 minut we wrzątku i pokrojonych drobno)
  • przyprawy: sól, pieprz, czosnek granulowany, czarnuszka (1 łyżeczka), czosnek niedźwiedzi, ewentualnie: suszone pomidory z bazylią
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (kopiasta)
  • opcjonalnie: posiekany szczypiorek
Wszystko dokładnie miksujemy. Zaczynamy od dodania 1/2 serka wiejskiego. Masa powinna dać się formować w rękach w bułki, mocno wilgotne i lepiące, ale się nie rozlewać. Jeśli masa się rozlewa- dodajemy jeszcze nieco otrębów. Jeśli się niewystarczająco klei: dodajemy resztę serka. Miksujemy dosyć chwilę, aby rozbić grudki serka wiejskiego.
Formować niewielkie bułeczki (szybciej się upieką), bardziej wzwyż, niż na boki (nieco się rozleją). Piec ok. 30-35 min w 180°C, do mocnego zrumienienia.
Na zdjęciu cebulaczek z pastą surimi dla fazy I

2 komentarze:

  1. zrobiłam je i jak dla mnie zamiast grzybów wiecej cebuli, poza tym smaczne ale nie da sie ich duzo zjeść, dla mnie 1 ew. 1,5 bułeczki z wedlina i jestem pełna

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smaczne, od teraz moje ulubione dukanowe pieczywo :)

    OdpowiedzUsuń