czwartek, 8 grudnia 2011

Knedle wołowe na sposób orientalny


Na obiad ostatnio zachciało mi się czegoś innego... Myślałam, myślałam, aż wymyśliłam: knedle wołowe na sposób orientalny. Gotowane na parze, dietetyczne i bardzo smaczne :) Pikantne, z mocną nutą imbiru, maczane w sosie sojowym... Rozkosz dla podniebienia! Następnym razem zrobię je z podwójnej porcji, bo błyskawicznie znikają :) U mnie serwowana dodatkowo z dżemem z czerwonej cebuli... Polecam!

Knedle wołowe na sposób orientalny
Dieta Dukana - Faza I

• 500 g mielonej wołowiny (najlepsza byłaby polędwica, ale inne też się nada)
• 4 łyżki drobno posiekanej dymki wraz z cebulką
• 4 łyżki natki pietruszki, drobno posiekanej
• 1 białko z jajka
• 1 łyżka otrąb
• 2 łyżeczki świeżego imbiru, drobno startego
• 60 ml sosu sojowego
• 1 łyżeczka chilli
• sól i pieprz

Mięso przełożyć do miski, dodać szczypiorek wraz z cebulką, natkę, białko, otręby, imbir, sos sojowy i chili. Doprawić solą (ja nie dodawałam - sos sojowy jest już słony) i pieprzem. Dokładnie wyrobić na gładką masę, uformować małe kulki. Ułożyć je w naczyniu do gotowania na parze i gotować przez ok. 20-25 minut. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz