czwartek, 8 grudnia 2011

Śledziki w zalewie


na śniadanie proponuję śledziki z zalewy... bardzo bardzo smaczne, tylko dodam więcej octu następnym razem (ja lubię mocno octowe) :) Dla osób o normalnym apetycie na kwaśne będą w sam raz :)

Śledziki w zalewie
Dieta Dukana - Faza I

•    1/2 kg zielonych śledzi (u mnie malutkie śledziki)
•    3 spore ogórki konserwowe
•    3 cebule (u mnie 2 czerwone i 1 biała)
•    sól, pieprz
Zalewa:
•    1 szklanka wody
•    1/2 łyżki słodziku (u mnie ksylitol)
•    1/3 szkl. octu (10%)
•    opcjonalnie: 3 łyżki przecieru pomidorowego
•    1liść laurowy
•    3 ziela angielskie
•    5 ziarenek pieprzu
•    sól, pieprz, vegeta (najlepiej domowa)
•    3 ząbki czosnku, pokrojone w plasterki

Śledzie namoczyć pół godziny w zimnej wodzie. Jeśli kupiliście malutkie, w miarę możliwości usunąć kręgosłup z ośćmi. Jeśli filety - to nie trzeba :D
Zagotować składniki na zalewę, przyprawić do smaku. Jeśli lubimy zalewę pomidorową - dodajemy przecier. Mnie smakuje z przecierem :) Odstawiamy do całkowitego wystygnięcia.
Cebulę pokroić w krążki, zagotować w niedużym garnku wodę z solą i odrobiną słodzika, do wrzącej wody wrzucić cebulę i gotować ok. 30 sek w wrzątku. Przecedzić na sitku i przestudzić.
Śledzie (jeśli filety są większe), pokroić na mniejsze kawałki. Ułożyć warstwami śledzie, ogórki i cebulkę. Całość zalać zalewą i odstawić na co najmniej dobę do lodówki.

W fazie warzywnej można dodatkowo dołożyć np. paprykę z octu, czy marchewkę (pokrojoną w plasterki i dodaną do gotującej się zalewy).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz