wtorek, 13 grudnia 2011

Pstrąg z sosem cytrynowym z fenkułem i porem


Dziś postanowiłam przybliżyć Wam fenkuł czyli koper włoski. Jest to mniej popularne warzywo z rodziny selerowatych o charakterystycznym, anyżkowym smaku. Fenkuł jest bardzo cennym źródłem witamin i minerałów. Jedno warzywo pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę C, na potas w 50%, wit.B1 również w 50%, błonnik - 33% a kwas foliowy w 23%. A oprócz tego jest po prostu smaczne :) Nadaje się do sałatek, świetnie komponuje się z rybą czy kurczakiem. Można go także podać samego, np. duszonego czy ugotować na nim zupę.
Jeśli nie lubicie anyżu, to nie jest warzywo dla Was, jeśli jednak smakuje Wam, to gorąco polecam.
U mnie dziś jako składnik sosu do ryby. Sos ten jednak także będzie pasował do kurczaka. Kombinacja smaków jest niesamowita :)

Pstrąg z sosem cytrynowym z fenkułem i porem
Dieta Dukana – Faza II

  • 2 pstrągi (lub inne ryby, np. mintaj, pod warunkiem, że nie mrożone)
  • 1 nieduża cebula
  • 1 por
  • 1 fenkuł
  • 1 cytryna
  • 1 szklanka mleka
  • 1 łyżka maizeny (skrobi kukurydzianej)
  • pikantny pieprz (u mnie pikantna mieszanka pieprzu z Kotanyi)
  • słodzik (u mnie łyżeczka ksylitolu)
  • sól
 Pstrągi oskrobać, osuszyć, posolić i popieprzyć. Włożyć do nagrzanego do 200°C piekarnika na ok. pół godziny – najlepiej z włączoną funkcją „grill”.
Cebulę pokroić w kostkę, pora w niezbyt cienkie talarki, z fenkuła odciąć zielone listki do dekoracji i posiekać, resztę fenkuła pokroić w niezbyt drobną kostkę.
Cebulę poddusić z odrobiną wody, dodać pora i fenkuła. Wlać na dno garnka odrobinę wody, tak, aby dno zostało przykryte i przykryć pokrywką. Dusić do miękkości warzyw. Następnie w szklance mleka rozpuścić łyżkę maizeny i dodać do warzyw. Gotować aż do zgęstnienia. W międzyczasie przyprawić: słodzikiem, pikantnym pieprzem i solą. Kiedy sos zgęstnieje, wcisnąć sok z całej cytryny i potrzymać na ogniu do połączenia składników, w razie potrzeby doprawić.
Na talerz wyłożyć kilka łyżek sosu, na to rybę i posypać zostawionymi listkami fenkuła.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz