czwartek, 8 grudnia 2011

pseudo-racuszki z dżemem

przeszukałam lodówkę i stwierdziłam, że największą ochotę mam na dżem dyniowo-pomarańczowy (wstawiłam dziś przepis)... pozostało mi wymyślić, co do niego zrobić. Wymyśliłam niby-racuszki- słodkie placuszki o aromacie drożdży i masła... i do tego bardzo sycące... Zapach masła, który się roznosił, przy ich smażeniu, ściągnął mojego męża do kuchni, który prawie z wywieszonym językiem czekał na koniec smażenia... Dobre są zarówno na ciepło, jak i na zimno.

Słodkie racuszki z dżemem
Dieta Dukana - Faza II

•    6 łyżek otrębów (4o+2p), ja użyłam wysokobłonnikowych firmy Sante
•    2 duże jajka
•    2 kopiaste łyżki serka wiejskiego light (bez części płynnej)
•    1 łyżeczka ksylitolu (lub inny słodzik do smaku)
•    szczypta soli
•    1 łyżeczka z lekką górką suszonych drożdży
•    kilka kropli aromatu maślanego
•    dowolny dżem dukanowy (u mnie dyniowo-pomarańczowy, przepis tu) lub ew. serek na słodko

Wszystkie składniki (za wyjątkiem dżemu ;) ) wrzucić do miski i dokładnie zmiksować. Grudki serka powinny się mniej-więcej rozetrzeć. Łyżką wylewać na patelnię teflonową niewielkie placuszki (proszę ich nie spłaszczać z góry, powinny być wyższe). Po zrumienieniu z jednej strony przewrócić i usmażyć z drugiej. Położyć na każdym placuszku dżem i się zajadać :) Jeśli przełożymy je serkiem na słodko, spokojnie możemy je jeść w I fazie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz