niedziela, 11 grudnia 2011

Muffinki puszyste z lemon curd

Miałam dziś ochotę na coś słodkiego i koniecznie z lemon curd. Słodkie z kwaśnym to moje ulubione połączenie. Zastanawiałam się długo, czy zrobić ciasteczka, naleśniki czy muffinki. Szybkość zrobienia zadecydowała w końcu za tymi ostatnimi i muszę Wam powiedzieć, że to była dobra decyzja.
Muffinki są puszyste i lekko wilgotne, wprost rozpływają się w ustach, pachną pięknie drożdżami. W środku gładki krem cytrynowy... Powiem Wam, że nie wytrzymałam i zjadłam jedną na gorąco. Poparzyłam kremem usta, ale... było warto!
Jeśli nie macie lemon curd, po prostu go pomińcie i dodajcie aromat. Chociaż ja namawiam na krem cytrynowy, bo jak pisałam ostatnio- jest pyszny!


Muffinki puszyste
Dieta Dukana - Faza II

•    6 kopiastych łyżek otrąb (4o + 2p) - najlepsze byłyby drobne
•    1 serek wiejski light (150g)
•    2 jajka (osobno żółtka, osobno białka)
•    2 łyżki jogurtu naturalnego
•    2 płaskie łyżki słodzika (u mnie: Sussina Gold) lub do smaku
•    2 łyżki mleka w proszku (odtłuszczonego)
•    1/2 opakowania drożdży suszonych Dr.Oetkera (opakowanie ma 7g)
•    lemon curd (krem cytrynowy- odsyłam do przepisu: Lemon curd) lub aromat waniliowy, cytrynowy lub inny

Piekarnik rozgrzewamy do 180ºC. Foremki na muffinki wykładamy papilotkami lub używamy foremek silikonowych (polecam te ostatnie).
Miksujemy w misce żółtka, serek wiejski, jogurt naturalny, słodzik, drożdże i mleko w proszku (czyli wszystko oprócz białek). Jeśli będziemy dodawać do muffinek lemon curd, nie ma potrzeby używania aromatu. Jeśli nie, dodajemy aromat. Masa powinna być zmiksowana na dość gładko, "grudki" z serka wiejskiego rozbite. Odstawiamy na chwilę.
Następnie miksujemy białka na sztywno ze szczyptą soli. Białka muszą być dobrze ubite! Następnie wykładamy białka na zmiksowaną masę i delikatnie łączymy ze sobą łyżką.
Powstałym ciastem wypełniamy muffinki do wysokości 3/4. Jeśli chcemy zrobić muffinki z lemon curd - wykładamy po łyżeczce na ciasto do foremek.
Wkładamy do piekarnika, po 10 minutach skręcamy temperaturę na 150ºC i pieczemy jeszcze 10-15 min. do mocnego zrumienienia.
Studzimy i delektujemy się smakiem :)

Jeśli będziecie mieli ochotę na te muffinki w fazie P: zastąpcie drożdże proszkiem do pieczenia, a lemon curd zastąpcie aromatem :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz