czwartek, 8 grudnia 2011

Sernik nieopadający bez otrębów i maizeny

Przepis znajduje się na forum tu.
Chyba stanie się to mój ulubiony przepis na sernik :) Puszysty, wilgotny... I to nie jest tak, że nie opada wcale, ale opada tylko troszeczkę. Wyjątkowo zrobiłam bez żadnych modyfikacji, jedynie zmniejszyłam troszkę ilość słodzika :) Polecam!

Sernik nieopadający bez otrębów i maizeny
Dieta Dukana - Faza I

  • 1 kg serka na sernik (ja miałam Emilki, z niego zawsze wychodzi najlepiej)
  • 10 jaj
  • 5 łyżek słodzika (użyłam Sussina Gold w pudrze)
  • kilka kropli dowolnego aromatu (u mnie pomarańczowy, świetnie pasuje do ciasta)

Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić na sztywną pianę. Żółtka utrzeć do białości ze słodzikiem. Dodać ser i aromat, zmiksować porządnie z żółtkami. Następnie pianę z białek zmieszać delikatnie lecz dokładnie z masą serową.
Wyłożyć do formy i piec 100 minut w 130 stopniach. Bardzo ważna jest temperatura oraz czas pieczenia! Wyłączyć piekarnik i zostawić sernik jeszcze na 20-30 min. Podczas pieczenia i studzenia nie wolno otwierać drzwiczek od piekarnika ani na chwilę!
Po upieczeniu i wyciągnąć z blaszki razem z papierem na jakąś kratkę najlepiej, żeby odparował i nie był mokry od spodu.


2 komentarze: