czwartek, 8 grudnia 2011

Pasta surimi

Ostanio moją zwykłą pastę surimi zmodyfikowałam, dodałam wędzonego łososia, muszę powiedzieć, że jest pyszna :) Chociaż wersja bez też bardzo mi smakuje :) Pasta jest bardzo smaczna i sycąca, można ją jeść samą, można na pieczywie dukanowym. Idealna na fazę P, bo bogata w białko. Polecam!
Pasta surimi
Dieta Dukana - Faza I

•    5-6 jajek
•    jedno duże opakowanie paluszków surimi (250g)
•    opcjonalnie: 100-150g wędzonego łososia (ja użyłam wędzonego na gorąco)
•    pęczek zielonej cebulki lub szczypiorku
•    sól, pieprz, odrobina domowej vegety
•    1 łyżeczka musztardy z lekką górką
•    3-4 łyżki jogurtu naturalnego lub serka homo

Jajka ugotować na twardo. Z dwóch wyjąć żółtka i odłożyć te żółtka osobno. Resztę jaj i białek z jaj pokroić w paseczki (lub w kostkę, jak kto woli). Paluszki surimi pokroić w plasterki, dodać do jajek. Posiekać cebulkę i dołożyć do reszty. Łososia podzielić (lub pokroić) na niewielkie kawałki i dodać do reszty. Odłożone żółtka rozgnieść widelcem na miazgę dość dokładnie. Dodać łyżeczkę musztardy, jogurt i przyprawy (przyprawić dość mocno). Dokładnie wymieszać, aż powstanie sos. Dodać do reszty składników i wymieszać. W razie potrzeby całość doprawić. I jeść :)

Jeśli chodzi o same paluszki surimi, nie polecam tych w zalewie - są zbyt kwaśne i pasta nie wychodzi z nich tak smaczna. Najlepsze są pakowane próżniowo lub ewentualnie mrożone (te ostatnie trzeba rozmrozić przed zrobieniem pasty).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz