czwartek, 8 grudnia 2011

Devolay

Marzył mi się devolay, więc postanowiłam spróbować zrobić. Jest bardzo smaczny, serek w środku pięknie się roztopił... Następnym razem mam ochotę dodać do środka odrobinę musztardy dla zaostrzenia smaku... Wiem, że to już bliżej cordon bleu niż devolaya, ale jednak :D Mój devolay został upieczony w piekarniku.
Ponieważ została mi resztka jajka z panierki, dołożyłam odrobinę jogurtu i soli i usmażyłam naleśnika. Po obróceniu położyłam kilka kawałków serka i troszkę chudej wędliny oraz posiekane zioła i smażyłam aż ser nieco się roztopił. Zwinęłam et voila! Bardzo bardzo smaczny :) Do devolaya dołożyłam ulubiony przeze mnie ostatnio dżem z czerwonej cebuli...

Devolaye
Dieta Dukana – Faza I

Składniki (na 1 devolaya):
•    filet z kurczaka
•    plasterek chudej wędliny
•    przyprawa do kurczaka
•    curry (jeżeli nie dajecie panierki)
•    pieprz
•    ser żółty "Piórko"
•    opcjonalnie: musztarda
Dodatkowo dla wersji z panierką:
•    1 jajko
•    panierka dukanowska lub otręby

Filet rozbijamy tłuczkiem. Następnie przyprawiamy szczyptą przyprawy z kurczaka (zawiera dużo soli, więc nie radziłabym przesadzać z ilością) i pieprzem z obydwóch stron. Kładziemy na kurczaka wędlinę i ser i zawijamy całość w rulonik (jeżeli się nie trzyma, wbijamy kilka wykałaczek). W przypadku, kiedy nie używamy panierki, obficie obsypujemy curry. Jeżeli używamy panierki, to najpierw maczamy z każdej strony w rozbełtanym jajku, po czym od razu posypujemy panierką. Tak przygotowanego devolaya kładziemy na rozgrzaną teflonową patelnię i smażymy dość długo, obracając na różne strony. Można także upiec w rozgrzanym do 200°C piekarniku.

1 komentarz:

  1. Wyglada pysznie i chce zrobic ale pyanie brzmi przez jaki czas trzeba piec te devolaye??

    OdpowiedzUsuń