czwartek, 8 grudnia 2011

Świąteczne pierniczki dukanowskie

W domu pachnie już świętami... "pierniczyłam" wczoraj dla rodzinki, dziś postanowiłam, że i my zjemy sobie pierniczki na święta. Wychodzą smaczne, mocno piernikowe - zwłaszcza jeśli dodamy domowej przyprawy do piernika - tylko dość twarde. Należy zostawić je na jeden dzień na wierzchu i zmiękną :). Próbowałam zrobić też lukier dukanowy, ale wymaga jeszcze dopracowania, więc przepisu nie daję :) W pierniczkach jest skrobia kukurydziana, jednak jeśli będziemy jeść po 1-2 szt. to myślę, że tej skrobi nie zjemy za dużo :)
Przepis znaleziony w internecie w kilku miejscach, lekko zmodyfikowany. Dokładam przepis na domową przyprawę do piernika. Jest znacznie lepsza od "kupnej", dużo bardziej aromatyczna.


Pierniczki dukanowskie
Dieta Dukana – Faza II

•    10 mocno kopiastych łyżek mąki zmielonej z otrąb (pół na pół)
•    2 łyżki domowej przyprawy do piernika (przepis poniżej) lub 3 łyżki gotowej (byle bez mąki, najlepsza jest Kotanyi)
•    2 łyżki skrobi kukurydzianej (z górką)
•    1 łyżeczka sody oczyszczonej
•    1 łyżka gęstego serka homo
•    2 łyżeczki kakao
•    słodzik do smaku (ja użyłam 4 kopiaste łyżeczki słodzika w pudrze Sussina Gold)
•    1 jajko
•    kilka kropli aromatu miodowego (15) i kilka kropli aromatu maślanego (10)

Wszystkie składniki (oprócz serka homo) zagniatamy na gładką masę. Jeśli ciasto jest dość zwarte i można je rozwałkować- pomijamy serek, jeśli za twarde - dodajemy serek homo i zagniatamy raz jeszcze. Rozwałkowujemy podsypując skrobią kukurydzianą (niewielką ilością) i wykrawać pierniczki w wybranych kształtach. Jeśli pierniczki chcemy powiesić na choince, od razu wykrawać dziurki (ja to robiłam rureczką do napojów). Piec w nagrzanym do 175ºC przez ok. 10-15 minut (w zależności od wielkości pierniczków). Mnie z podanej ilości wyszło niecałe 20 szt. dosyć sporych pierniczków.

Przyprawa do piernika domowa

•    50 g kory cynamonu
•    15 g suszonego imbiru
•    15 g goździków, całych
•    15 g wyłuskanych ziaren kardamonu
•    10 g gałki muszkatołowej
•    10 g ziela angielskiego
•    5 g czarnego pieprzu
•    5 g ziarenek anyżu wyłuskanych z gwiazdek (niekoniecznie, nie wszystkim smakuje)

Wszystkie składniki zmielić w maszynce do mielenia kawy (najlepiej), zetrzeć na specjalnej drobnej tarce lub utłuc w moździerzu. Wymieszać.
Przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku, chronić przed słońcem. Przyprawa jest bardzo aromatyczna. Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz