poniedziałek, 12 grudnia 2011

Azjatycka sałatka z glonami wakame - zielono mi

Dukan poleca w fazie warzywnej jak najwięcej warzyw zielonych. Ja postanowiłam zrobić coś także z glonów wakame. Wodorosty w Azji spożywane są od tysięcy lat, głównie ze względu na walory smakowe. Ale w rzeczywistości ich najważniejszą zaletą jest ogromna zawartość minerałów i witamin, np. zawierają  do dziesięciu razy więcej wapnia niż mleko i osiem razy więcej żelaza niż wołowina.
Połączyłam dziś te dwie rzeczy: zielone warzywa i wakame w sałatce. Ja dołożyłam jeszcze bardzo zdrową pastę miso. Efekt? Przerósł moje oczekiwania :) Sałatka jest lekko kwaskowata, chrupiąca i po prostu smaczna :)

Azjatycka sałatka z glonami wakame
Dieta Dukana - Faza II

  • 1 nieduży brokuł
  • 1 nieduża cukinia
  • szklanka zielonej fasolki szparagowej
  • garść glonów wakame (suszonych)
  • 1 zielona papryka
  • sok z 1 cytryny
  • sos sojowy
  • sól
  • opcjonalnie: 2 łyżki jasnej pasty miso
  • opcjonalnie: posiekana dymka lub szczypiorek
Cukinię kroimy w kostkę lub w paseczki. Brokuł dzielimy na niewielkie różyczki, paprykę tniemy w paski. Glony wakame zalewamy wrzątkiem i ostawiamy.
Patelnię teflonową przecieramy ręcznikiem papierowym namoczonym olejem. Wrzucamy warzywa, wciskamy sok z cytryny i skrapiamy sosem sojowym. Podsmażamy chwilę, do stanu pół-chrupkiego. Nie należy warzyw smażyć zbyt długo, do miękkości.
Dodajemy odcedzone glony wakame i smażymy jeszcze minutę. Wyłączamy gaz i dodajemy 2 łyżki pasty miso (jeśli jej nie macie, po prostu pomińcie). Próbujemy i ewentualnie dosalamy. Można posypać także zieloną posiekaną dymką lub szczypiorkiem.
Do sałatki można użyć także innych zielonych warzyw: szpinaku (świeżego), szparagów czy ogórków.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz