poniedziałek, 9 stycznia 2012

Wątróbka balsamiczna

Znalazłam kiedyś tutaj ciekawy przepis na wątróbkę. Zrobiłam, spróbowałam... i od tego czasu nie robię jej inaczej. Jest bardzo aromatyczna, lekko słodka od cebuli i lekko kwaśna od octu... po prostu niepowtarzalna. Polecam!

Wątróbka balsamiczna
Dieta Dukana - Faza I

  • 0,5kg wątróbki z kurczaka lub indyka
  • 1 duża cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • sól (u mnie czosnkowa), pieprz, curry
  • odrobina wody
  • posiekana natka pietruszki

Wątróbki myjemy i kroimy na mniejsze kawałki. Cebulę kroimy w grubszą kostkę lub w piórka, czosnek siekamy. Rozgrzewamy przetartą ręcznikiem papierowym patelnię teflonową i wrzucamy na nią cebulę i czosnek, smażymy chwilę a potem podlewamy odrobiną wody. Po chwili dodajemy pokrojoną wątróbkę i przyprawy - ja nie żałuję curry i daję go sporo. Smażymy wątróbkę, aż zmieni kolor, ewentualnie podlewając wodą w razie potrzeby. Po tym, jak wątróbka zmieni kolor, nalewamy 2 łyżki octu balsamicznego i smażymy dalej do pożądanego stopnia wysmażenia (ja np. lubię lekko krwistą). Posypujemy natką pietruszki i podajemy.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz