wtorek, 31 stycznia 2012

Cordon bleu

Cordon bleu to kotlet z nadzieniem z szynki i sera, inaczej nazywany też "kotletem po szwajcarsku". U mnie w nieco bogatszej wersji, spokojnie jednak możecie go przygotować w nieco uboższej na fazę P. Polubicie go i Wy i te osoby z Waszych rodzin, które nie są na diecie. Polecam gorąco!


Cordon bleu
Dieta Dukana - Faza I / Faza II

  • 2 pojedyncze piersi z kurczaka
  • łyżeczka musztardy Dijon
  • vegeta (najlepiej domowa + trochę soli)
  • słodka papryka w proszku
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 plastry chudej szynki (u mnie z kurczaka)
  • 2-4 plastry sera żółtego Piórko (3% tłuszczu)
dodatkowo dla fazy II:
  • pomidor pokrojony w plastry
  • kilka listków natki pietruszki

Rozgrzewamy piekarnik do 180ºC, jeśli macie funkcję "grill" włączcie ją.
Piersi z kurczaka można przygotować na dwa sposoby: Przeciąć wzdłuż na pół, na dwa cienkie plastry i rozbić jeszcze delikatnie tłuczkiem, lub całą pierś rozbić na cienki kotlet. Ja przecięłam i rozbiłam pierś. Pierś przyprawiamy z obu stron vegetą. Na 2 częściach piersi (lub jeśli rozbiliście całą pierś: na połówce) rozsmarowujemy odrobinę musztardy, rozkładamy po ząbku czosnku pokrojonym w plastry, kładziemy plasterek sera Piórko, plasterek szynki (jeśli się nie mieści, złóżcie go na pół) i w fazie PW po 1-2 plasterki pomidora i kilka listków natki pietruszki. Możecie także dodatkowo dołożyć na wierzch po jeszcze jednym plasterku sera Piórko. Przykrywamy całość drugim plastrem kurczaka (bez dodatków) lub składamy na pół nadzieniem do środka, jeśli rozbiliście całą pierś. Brzegi spinamy wykałaczkami a wierzch posypujemy słodką papryką. Wkładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika na ok. 30-40 min. Podajemy na gorąco. Smacznego!

1 komentarz:

  1. dzięki Ci kobieta za tego bloga :)
    pytanko, gdzie można kupić ser żółty Piórko 3%? Już drugi raz mi się to obiło o uszy ale jeszcze nigdzie tego serka nie widziałam, a miałabym oj miałabym na niego ochotę, zwłaszcza do pizzy!!! ;)

    OdpowiedzUsuń