niedziela, 29 stycznia 2012

Flądra po japońsku z duszonymi warzywami

Wypatrzyłam w sklepie świeże flądry. W całości. W zawrotnej cenie 4,65 zł/kg. Nie myśląc wiele, kupiłam kilogram. W zasadzie nie rozumiem dlaczego flądry są tak tanie i tak niepopularne. Pyszne, chudziutkie, białe mięso, zero łusek. Jasne, że ma sporo ości, ale są one grube i nieostre i łatwo z nich oddzielić mięso. Wyczytałam dziś na jednym z blogów, że flądry są także bardzo zdrowe i... odchudzające. Dlaczego? Bo ryby z dużą ilością ości jemy po prostu wolniej...
Flądry lubię we wszelkiej postaci: smażone, grillowane, gotowane, wędzone... Dziś w postaci light - w marynacie japońskiej upieczone na grillu, jako dodatek występują duszone warzywa. Pysznie, zdrowo i kolorowo :)

Flądra po japońsku
Dieta Dukana - Faza II

  • 1 kg flądry
  • 6 łyżek sosu sojowego
  • 1 niepełna łyżeczka słodziku (Sussina Gold)
  • 1 łyżka sezamu
  • 2 łyżki soku z limonki lub cytryny
  • 2 cm korzenia imbiru
  • 3 średnie ząbki czosnku
  • 1 duża marchewka
  • pęczek dymki
  • 1 pietruszka (ja pominęłam)
  • u mnie dodatkowo: kilka sztuk mini-cukinii, 1 opakowanie główek z zielonych szparagów
  • łyżka suszonej włoszczyzny
  • sól, pieprz

Flądry myjemy i osuszamy, jeśli to konieczne - patroszymy. Możemy głowy usunąć lub zostawić, jak wolicie. Sos sojowy mieszamy z: sokiem z limonki, startym imbirem, przeciśniętym czosnkiem i lekko rozgniecionym sezamem (ja zrobiłam to w moździerzu). Flądrę marynujemy w tak powstałym sosie i odstawiamy na minimum 2 godziny, a najlepiej na dłużej.
Po tym czasie rozgrzewamy piekarnik z włączoną funkcją "grill" do 200ºC (rybę możecie też zrobić na grillu elektrycznym).
Marchewkę i pietruszkę kroimy w słupki. Dymkę kroimy w kawałki 6-8 cm długości. Patelnię teflonową przecieramy ręcznikiem nasączonym olejem i rozgrzewamy. Wrzucamy marchewkę i pietruszkę i rozgrzewamy chwilę. Dodajemy 1/2 szkl. wody i suszoną włoszczyznę oraz sól. Podduszamy chwilę (ok. 1 minuty) i dodajemy pozostałe warzywa. Przykrywamy i dusimy do miękkości. Na sam koniec pieprzymy.
Flądrę wykładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika. Grillujemy ok. 15 minut - jeśli chcecie mieć ją zrumienioną z obu stron, po ok. 8 minutach obróćcie ją na drugą stronę.
Flądrę podajemy na ciepło z duszonymi warzywami. U mnie została dodatkowo posypana płatkami suszonej cebuli.
Smacznego!


Przepis zaczerpnięty z tej strony.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz