piątek, 13 stycznia 2012

Tarta a'la szarlotka

Zachciało mi się już jakiś czas temu szarlotki. "Chodziła" za mną cały czas. W końcu wymyśliłam, jak ją zrobić. I jest to jeden z lepszych moich pomysłów :) Wilgotna i krucha równocześnie o powalającym zapachu cynamonu... ja nie mogłam się jej oprzeć i pokroiłam jeszcze gorącą... Polecam bardzo!
Zrobionego przeze mnie ciasta "kruchego" było - moim zdaniem - nieco za mało,jeśli chcecie, aby ciasta było nieco więcej, zwiększcie proporcje o 1/3.


Tarta a'la szarlotka
Dieta Dukana - Faza II

  • 6 kopiastych łyżek zmielonych otrębów owsianych
  • 4 kopiaste łyżki mleka w proszku
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki słodzika w pudrze (Sussina Gold) lub do smaku
  • 200g serka homogenizowanego (gęstego)
  • 2 słoiczki dżemu (po ok. 380g) dyniowego korzennego z tego przepisu, lub tyle samo pulpy dyniowej + przyprawy korzenne
  • cynamon
  • opcjonalnie: słodzik do posypania

Mąkę z otrębów przesiać przez sito na rozłożony papier do pieczenia. Dodać sypkie składniki i je wymieszać dokładnie, a następnie serek homogenizowany i wymieszać składniki, najlepiej bez kontaktu z dłońmi (np. widelcem) - konsystencja ciasta będzie dość mokra, tak ma być. Zawinąć ciasto w papier, na którym leży i włożyć do zamrażalnika do zamrożenia. Kiedy ciasto całkowicie zamarznie, ścieramy je na tarce o grubych oczkach na wiórki. Większą częścią (ok. 60%) wysypujemy formę na tartę (polecam szklaną, ciasto lepiej odchodzi i można je w niej kroić), następnie kładziemy warstwę dżemy dyniowego korzennego lub pulpy dyniowej wymieszanej z przyprawami, ewentualnie posypujemy jeszcze cynamonem (ja lubię mocno cynamonowe ciasto). Na to wysypujemy mniej więcej równą warstwę pozostałego startego ciasta i wkładamy do nagrzanego do 180ºC piekarnika. Zapiekamy całość aż góra dość mocno się zrumieni (niestety nie popatrzyłam na czas przy pieczeniu swojej tarty, przypuszczalnie trwało to ok. 30 min). Wyciągamy z piekarnika, przestudzamy i ewentualnie posypujemy słodzikiem w pudrze. Najlepsza: na ciepło niedługo po wyjęciu z piekarnika.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Robię dzisiaj, ale na dużej blasze, nie mam serka homo więc będę improwizować :) napiszę, co wyszło.

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobiłam, zmodyfikowałam przepis, zamiast serka dałam żółtka i jogurt, wyszło pyyyyyszne!!!! dzięki za inspirację wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń