sobota, 7 stycznia 2012

Sernik porzeczkowy na zimno

Sernik porzeczkowy marzył mi się już dość długo. Po prostu go uwielbiałam! Nie jestem wielką fanką pieczonych serników, ale te na zimno, uwielbiam! Połączenie sera z porzeczką powala mnie z nóg... Przerobiłam mój ukochany przepis stąd na wersję dietetyczną. Polecam gorąco!
Odpowiadając na niezadane pytania: dekoracje są także jak najbardziej jadalne i zgodne z dietą Dukana ;)

Sernik porzeczkowy na zimno
Dieta Dukana - Faza I

Biszkoptowy spód (dla tortownicy o średnicy 20 cm):
  • 3 jajka (osobno żółtka, osobno białka)
  • 2 i 1/2 kopiastych łyżek zmielonych otrębów
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 kopiasta łyżka słodziku Sussina Gold (lub inny do smaku)
Masa serowa:
  • 700g mielonego sera do serników (użyłam Presiden lekki 2%)
  • 1/2 szkl. jogurtu naturalnego
  • 4 płaskie łyżki słodziku Sussina Gold (lub inny do smaku)
  • sok z 1 cytryny (osobno 3 łyżki)
  • 2 czubate łyżki żelatyny + 1,5 czubatej łyżeczki żelatyny
  • 1/2 szkl. mocnego naparu z herbaty porzeczkowej (u mnie z 3 torebek)
  • opcjonalnie: kilka kropel aromatu porzeczkowego
  • opcjonalnie: barwnik spożywczy (fioletowy)

Nagrzewamy piekarnik do 180ºC.
Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Dodajemy na zmianę po troszku słodzika i żółtka, cały czas miksując. Następnie dodajemy zmielone otręby i proszek do pieczenia i miksujemy jeszcze chwilę do połączenia składników. Wylewamy na wyłożoną papierem tortownicę i pieczemy ok. 15 minut (do zrumienienia góry). Odstawiamy do wystudzenia.
Po wystudzeniu ciasta przystępujemy do robienia masy serowej. Żelatynę (2 kopiaste łyżki) rozpuszczamy dokładnie w 1/3 szkl. gorącej wody. Do zaparzonej herbaty (ciepłej), dodajemy aromat porzeczkowy i 1,5 łyżeczki żelatyny i także dokładnie rozpuszczamy.
Ser miksujemy z jogurtem (dziś u mnie zamiast jogurtu, którego akurat mi brakło, 1 op. serka wiejskiego. Bez szkody dla smaku, ale sernik jest mniej "gładki"), słodzikiem i 3 łyżkami soku z cytryny. Dodajemy wodę z żelatyną i miksujemy jeszcze chwilę, aż składniki się połączą. Masę dzielimy na połowę: jedną wykładamy od razu na ciasto, robimy to jak najszybciej, bo masa szybko tężeje. Do drugiej połowy dodajemy herbatę porzeczkową z żelatyną oraz resztę soku z cytryny i miksujemy do połączenia składników. Próbujemy masy: może okazać się konieczne jej dosłodzenie słodzikiem. Jeśli chcecie uzyskać ładny kolor, dodać niewielką ilość (1/8 łyżeczki) fioletowego barwnika spożywczego. Masę wyłożyć na pierwszą masę serową i odstawić do stężenia do lodówki.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz