wtorek, 13 marca 2012

Zupa krem z pora

Uwielbiam zupy kremy. Są pożywne i sycące. Dziś jako propozycja zupa krem z pora. Normalnie pora traktujemy troszkę po "macoszemu" - niby warzywo, ale raczej używamy go jako dodatku. Przy tej zupie zobaczycie zupełnie w innym świetle pora - zupa jest delikatna, aksamitna i pyszna. Polecam!


Zupa krem z pora
Dieta Dukana - Faza II

  • 2 duże pory (białe części)
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 duża kalarepka
  • 3 szklanki bulionu drobiowego
  • opcjonalnie: 1 łodyga selera naciowego
  • 3-4 kopiaste łyżki gęstego jogurtu naturalnego (u mnie bałkański light)
  • 1 łyżka suszonej włoszczyzny
  • sól, pieprz, tymianek

Cebulę pokroić w kostkę, czosnek, seler naciowy (jeśli macie) i pora w plasterki, kalarepkę w drobną kostkę.  Bulion zagrzać, dodać do niego łyżkę suszonej włoszczyzny i pokrojoną kalarepkę.  Pora, cebulę i czosnek można chwilkę przesmażyć na przetartej ręcznikiem papierowym nasączonym olejem patelni, jednak nie jest to konieczne (ja pominęłam ten krok). Po kilku minutach gotowania kalarepki, dodajemy pozostałe warzywa oraz tymianek i sól. Gotujemy do miękkości, a następnie blendujemy na gładki krem. Dodajemy jogurt naturalny i pieprz (dosalamy jeśli to konieczne) i blendujemy jeszcze chwilę.
Podajemy na gorąco, można dodać grzanki zrobione z chleba dukanowego. U mnie posypałam pietruszką i płatkami suszonej cebuli. Smacznego!

1 komentarz:

  1. zupka wg tego przepisu dobra aczkolwiek nie dodałem selera i kalarepy, a korzeń pietruszki. dobre :)

    OdpowiedzUsuń