czwartek, 15 marca 2012

Sernik cytrynowy na parze

Kiedy zobaczyłam ten sernik na mojej ulubionej stronie z wypiekami wiedziałam, że MUSZĘ go przerobić na wersję light. I od dziś jest to nasz ulubiony przepis na sernik. Dodatkowo - jest prosty do zrobienia. Polecam bardzo!


Sernik cytrynowy na parze
Dieta Dukana - Faza II

  • 800g sera białego w kostce (4% tłuszczu)
  • 1 szklanka mleka skondensowanego light
  • 3 kopiaste łyżki Sussiny Gold (lub inny słodzik do smaku)
  • 2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka zmielonych na mąkę otrębów pszennych
  • 3 jajka
  • skórka otarta z 2 cytryn i sok z 1 cytryny
Masa z lemon curd:
  • 1 gęsty serek homogenizowany 250g (u mnie Maćkowy)
  • skórka z 3 cytryn i sok wyciśnięty z 4 cytryn
  • 3 kopiaste łyżki Sussiny Gold lub inny słodzik do smaku
  • 2 jajka
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki żelatyny

Niestety - ser 0% tłuszczu nie nadaje się do tego sernika - należy użyć sera o zawartości 4% - jednak taka zawartość tłuszczu jest dopuszczalna :) Ser najlepiej zmielić samemu, najlepiej dwu- lub trzykrotnie. Możecie kupić gotowy mielony, jednak pamiętajcie, aby nie zawierał płynnych dodatków, taki jak na przykład serek homogenizowany.
Piekarnik rozgrzewamy do 150ºC (jeśli macie funkcję "steam" włączcie ją, jeśli nie włączcie górę i dół, bez termoobiegu). Na dół wstawiamy szeroką brytfannę wypełnioną wodą.
Wszystkie składniki na ciasto wrzucamy do miski i krótko miksujemy - tylko tyle, aby składniki się połączyły dobrze, nie dłużej, aby nie wpompować do ciasta powietrza. Tortownicę o średnicy 20-22cm wykładamy papierem, wylewamy ciasto i wstawiamy do piekarnika na ok. 1 godzinę. Po tym czasie lekko uchylamy piekarnik i zostawiamy na minimum kolejną godzinę.
Przystępujemy do robienia kremy na wierzch ciasta: skórkę cytrynową, sok z cytryny, słodzik oraz jajka i żółtka miksujemy i wstawiamy na gaz. Mieszając gotujemy, aż zgęstnieją. Zestawiamy z ognia i dodajemy żelatynę. Mieszamy lub ubijamy mikserem do całkowitego rozpuszczenia żelatyny. Odstawiamy do wystygnięcia. Po wystygnięciu miksujemy na gładko z serkiem homo i wylewamy na ciasto. Odstawiamy do stężenia do lodówki na ok. 12 godzin.
Jednorazowo możemy zjeść 1/2 ciasta
Smacznego!

11 komentarzy:

  1. A dlaczego ciacho ma byc na 4 dni przeciez sa 2 lyzki skrobi?

    OdpowiedzUsuń
  2. ponieważ dziennie można zjeść jedynie łyżeczkę skrobi...

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytalam aktualny wywiad z dukanem-jest dostepny na blogu i dukan dokladnie pisze o 1 Łyżce dziennie srobi a nie łyżeczce :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Moria dla mnie pychota , bardzo polecam serniczek nigdy nie byłam fanką cytrynowych ciast .. ale to jest boskie :) cytryna mi w niczym nie przeszkadza .a masę na góre to prawie zjadłam jak robiłam ;) heh. pzdr nanka

    OdpowiedzUsuń
  5. Nanka- świetnie, że smakował :)

    Pani Doroto - dziękuję bardzo, z Pani ust to prawdziwy komplement :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A dodawałaś jakiś słodzik do ciasta? Czy było wystarczająco słodkie z mleka skondensowanego? Ja light mam tylko niesłodzone.....

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepraszam, teraz doczytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy skórka z cytryn nie powoduje, że masa jest gorzka?
    Betty

    OdpowiedzUsuń
  9. Skórkę cytrynową należy: bardzo dokładnie wyszorować (cytryny są pryskane) i cieniutko zetrzeć (tylko żółta część, biała jest już gorzka). W takim wypadku cytryna nie daje gorzkiego posmaku w cieście.

    OdpowiedzUsuń
  10. A z jakiego powodu twaróg 0% nie nadaje się do tego sernika? Coś się z nim dzieje, czy chodzi o smak? Kocham cytrynowe smaki i od jakiegoś czasu również serniki polubiłam :)

    OdpowiedzUsuń