poniedziałek, 19 marca 2012

Pasta a'la hummus

Przy okazji przygotowywania muffinek limonkowych, zrobiłam dużo więcej pasty z soi... no i doznałam olśnienia, że przecież można z niej zrobić pastę do kanapek, wędliny czy warzyw... Przygotowałam ją podobnie, jak robi się hummus - jest pyszna!

Pasta a'la hummus
Dieta Dukana - Faza II

  • 3/4 szkl. pasty z soi*
  • 2 łyżki soku z limonki
  • 1 łyżeczka zmielonego kminu rzymskiego (kuminu)
  • 3 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryczki w proszku
  • sól, pieprz do smaku
  • opcjonalnie: 2 łyżki posiekanej natki kolendry

Czosnek przecisnąć przez praskę i zmiksować z pastą sojową i sokiem z limonki. Dodać przyprawy i natkę kolendry (ja pominęłam kolendrę) i miksować na gładką pastę. Przełożyć do miseczki i odstawić do lodówki do przegryzienia, najlepiej na noc. Pasta świetnie sprawdzi się jako dip do warzyw czy mięsa, czy zamiast masła do smarowania pieczywa.
Smacznego!


*soję namaczamy ok. 12 godzin, a następnie gotujemy do miękkości i miksujemy dokładnie na gładką pastę. Ja robię to z ok. 500g soi, dzielę na porcje po niepełnej szklance i zamrażam. Wychodzi ok. 5 porcji z tej ilości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz