czwartek, 1 marca 2012

Zupa krem z cukinii

Ten pomysł dedykuję mojemu znajomemu wegetarianinowi, który także jest na diecie Dukana (Akira - smacznego!).
Rewelacyjna, gęsta zupa o bardzo aksamitnej konsystencji. Po prostu pyszna! Polecam bardzo!


Zupa krem z cukinii
Dieta Dukana - Faza II

  • 2 średnie cukinie (w sumie ok. 800-900g)
  • 750 ml. bulionu warzywnego
  • 1 szalotka lub 1 nieduża cebulka
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka posiekanej mięty + ew. listki do dekoracji
  • 1 małe opakowanie jogurtu greckiego light (180g)
  • opcjonalnie: 2 kromki dukanowego chleba
  •  sól, pieprz, gałka muszkatołowa

Cukinię pokroić w drobną kostkę (razem ze skórką). Szalotkę i czosnek posiekać w drobną kostkę.
Garnek przetrzeć ręcznikiem papierowym nasączonym oliwą i podsmażyć chwilę czosnek z cebulą. Następnie dodać pokrojoną cukinię i - mieszając - smażyć ok. 4 minut. Dolać szklankę bulionu i dusić pod przykryciem kolejne 4 minuty. Następnie wlać resztę bulionu i gotować ok. 10-15 minut, aż cukinia będzie zupełnie miękka. Wyłączyć zupę.
Zahartować jogurt: do jogurtu wlać 2 łyżki gorącej zupy i wymieszać. Wlać kolejne 2 łyżki i ponownie wymieszać. Powtórzyć czynność po raz trzeci i dopiero dodać do zupy. Zupę zmiksować na papkę blenderem. Na sam koniec blendowania dodać posiekaną miętę. Przyprawić do smaku solą, pieprzem i gałką muszkatołową.
Kromki chleba dukanowego opiekamy w tosterze lub w piekarniku na papierze do pieczenia (można to także zrobić na przetartej olejem patelni), po czym kroimy w kosteczkę.
Gorącą zupę posypujemy listkami mięty i chrupkami z chleba. - jednak sama także jest pyszna.
Smacznego!


Przepis zaczerpnięty został z tej strony i zmodyfikowany na potrzeby diety.

2 komentarze:

  1. Zrobiłem tą zupkę. Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobiłam! przepyszna! właśnie zabieram się za robienie grzanek :) pozwoliłam sobie umieścić link z przepisem na swoim blogu, mam nadzieję, że mogłam sobie na to pozwolić :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń