czwartek, 2 lutego 2012

Śródziemnomorska zupa rybna

Na przepis natknęłam się przypadkiem, przeglądając blog Lepszy smak. Szybko postanowiłam dokonać niewielkich zmian, aby pasowała do diety Dukana. Gęsta, sycąca zupa, idealna na chłody :) Polecam!


Śródziemnomorska zupa rybna
Dieta Dukana - Faza II

  • 1 l wywaru z ryb (u mnie ugotowany na głowie z ryby)
  • 700-800g filetów z ryby (najlepiej świeżych)
  • 250g owoców morza lub krewetek (można pominąć)
  • 2 duże czerwone cebule
  • starta skórka z 1 cytryny
  • 1/2 łyżeczki nitek szafranu
  • 1 por (biała część)
  • 5 ząbków czosnku
  • 1 liść laurowy
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
  • 1 czerwona papryka
  • 2 puszki pomidorów bez skórki
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • posiekana natka pietruszki do posypania
  • sól, pieprz, słodka papryka w proszku

Szafran zalać 2-3 łyżkami wrzątku i odstawić.
Cebule pokroić w grubą kostkę, czosnek w plasterki, pora w talarki. Paprykę pokroić w grubą kostkę, a rybę w kilkucentymetrowe kawałki.
Do dużego garnka wlać na dno nieco wody i udusić pod przykryciem (przez ok. 10 min.) czosnek, cebulę i pora. Dodać pomidory z puszki, skórkę z cytryny, liść laurowy i paprykę i dusić kolejne 10 minut. Po tym czasie wlać wywar rybny, dodać koncentrat pomidorowy oraz szafran i doprowadzić do wrzenia i gotować ok. 10-15 min. Po tym czasie dodać owoce morza oraz pokrojoną rybę, przyprawić ziołami prowansalskimi, solą, pieprzem oraz słodką papryką. Gotować 5-10 minut, aż ryba stanie się miękka. Uważać, aby nie przegotować, bo ryba się rozpadnie. Podawać na gorąco, posypane natką pietruszki. Smacznego!

3 komentarze:

  1. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odkąd pamiętam to u mnie w domu zawsze byłą ryba i często właśnie wykonywaliśmy zupę rybną. Właśnie dlatego ja teraz także uwielbiam wszelkie dania z ryby. Jestem zdania, że doskonałe ryby mają w https://mowisalmon.pl/produkty/ i ja właśnie bardzo często je zamawiam.

    OdpowiedzUsuń