piątek, 10 lutego 2012

Pączki

Ze względu na zbliżający się tłusty czwartek i Wasze prośby, dziś przepis na pączki nadziewane kremem różanym w wersji light. Są nieco bardziej wilgotne niż standardowe pączki, ale nie mniej smaczne. Intensywnie pachnące nadzieniem różanym... po prostu pyszne! Polecam bardzo!
Inspiracją do ich zrobienia był ten przepis. Został jednak dość mocno zmieniony.
Ze względu na "polowe" warunki dziś u mnie, wybaczcie gorszą niż zwykle jakość zdjęć :)



Pączki
Dieta Dukana - Faza II

  • 300g mielonego chudego białego sera (u mnie: President 0%)
  • 4 łyżki otrąb owsianych + 2 łyżki otrąb pszennych
  • 2 jajka
  • 1 łyżka skrobi kukurydzianej
  • 1/2 opakowania suszonych drożdży (u mnie Dr. Oetker)
  • 2 płaskie łyżki Sussiny Gold (u mnie "waniliowy") lub inny słodzik do smaku
  • opcjonalnie: kilka kropli aromatu śmietankowego
  • krem różany z tego przepisu

Piekarnik rozgrzać do 190°C.
Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy po 1 żółtku i słodzik, cały czas miksując. Dodać ser biały i miksować jeszcze chwilę. Otręby zmielić na mąkę (z niemielonych także wyjdą pączki, jeśli nie chcecie tego robić). Do masy dodać otręby, aromat i drożdże i wymieszać do połączenia składników.
Ciasto wyłożyć do form do muffinek lub foremek na pączki i piec ok. 30-40 min. do mocnego zrumienienia. Gorące nadziewać kremem różanym (ja zrobiłam to długą szprycką). Posypać słodzikiem i zajadać :)
Mnie z podanej porcji wyszło 6 standardowej wielkości pączków. Jednorazowo możemy zjeść połowę.
Smacznego!

4 komentarze:

  1. Moria, morijka - moja bohaterka <3

    Zastanawiam się, jakby tu zrobić z tego przepisu "oponki" ale chyba się nie da :(

    OdpowiedzUsuń
  2. ciasto jest nieco za rzadkie. Można ewentualnie użyć okrągłych foremek na muffinki z dziurką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super! wypróbuje w weekend;)

    OdpowiedzUsuń
  4. zrobiłam! wyszły mi takie serowe drożdżówki! pyyyychaaaaa! :)))

    OdpowiedzUsuń