środa, 4 kwietnia 2012

Topinambur z grzybami

Jakiś czas temu naczytałam się, jakim wartościowym warzywem jest topinambur. Na przedświątecznych zakupach znalazłam go w jednym ze sklepów i - niewiele myśląc - zakupiłam. Nie mam pojęcia, czy można go stosować na diecie Dukana, nie ma go ani w dopuszczalnych, ani w zakazanych warzywach. Postanowiłam jednak wypróbować go - mimo wszystko, tym bardziej, że nie zawierają skrobi, lecz inulinę. Osobom na diecie polecam go jednak raczej w fazie III i IV.
Topinambur to inaczej słonecznik bulwiasty. Właśnie te bulwy są jadalne i bardzo bogate przede wszystkim w żelazo. Konsystencją i wyglądem po ugotowaniu przypominają nieco ziemniaki, jednak mają dość mocny, słonecznikowy właśnie posmak. Dziś u mnie w towarzystwie boczniaków. Po prostu pyszne!


Topinambur z grzybami
 
  • 500g bulw topinambura
  • 250g boczniaków (mogą być także kurki lub ewentualnie pieczarki)
  • 3 szalotki lub 1 czerwona cebula
  • sól, świeżo zmielony pieprz
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
 
Topinambur umyć, obrać i wstawić do garnka z osoloną wodą. Ugotować do miękkości i pokroić w kostkę.Cebulę pokroić w drobną kostkę i zrumienić na przetartej olejem patelni. Podlać niewielką ilością wody i poddusić do miękkości.
Boczniaki pokroić w paski. Posypać solą, wyłożyć na blachę z papierem do pieczenia i krótko zapiec (do zrumienienia) w piekarniku nagrzanym do 220ºC. Można je także zgrillować na patelni grillowej. Wszystkie składniki połączyć i chwilę podsmażyć. Przyprawić do smaku solą i pieprzem i posypać natką pietruszki. Podawać na gorąco.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz