środa, 4 kwietnia 2012

Ratatouille

Oglądaliście kiedyś film animowany Ratatuj? Zawsze byłam ciekawa, jak taki "ratatuj" smakuje. Nadmiar zakupionych warzyw zmobilizował mnie do sprawdzenia smaku tej potrawy. Jest to danie warzywne, opiera się przede wszystkim na bakłażanach, cukiniach, pomidorach, paprykach i cebuli. To pachnąca, aromatyczna potrawa z lekko chrupkimi warzywami (absolutnie nie należy ich rozgotować!). Pyszna i kojarząca mi się z latem.
Ja skorzystałam z kilku przepisów i dostosowałam do zawartości swojej lodówki. Najbardziej zbliżony jest ten przepis. Polecam!


Ratatouille
Dieta Dukana - Faza II

  • 1 bakłażan
  • 1 cukinia
  • 1 żółta lub czerwona papryka (ja nie dałam)
  • 0,5 kg pomidorów (u mnie koktajlowe)
  • 2 marchewki
  • 1 duża cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • 200g drobnych pieczarek
  • sól, świeżo zmielony pieprz
  • świeże zioła: bazylia, oregano, tymianek

Bakłażana pokroić w plastry, posolić, odłożyć na pół godziny. Po tym czasie opłukać wodą i osuszyć a następnie pokroić w kostkę.
Cebulę pokroić w kostkę, czosnek w plasterki. Na przetartej oliwą patelni delikatnie zrumienić. Marchewkę obrać, pokroić w plastry. Ugotować w osolonej wodzie do stanu półmiękkiego, a następnie odcedzić.
Cukinię, paprykę pokroić w kostkę. Pomidory (jeśli mamy duże) sparzyć, ściągnąć skórkę i pokroić w kostkę, najlepiej wykrawając gniazda nasienne. Jeśli mamy koktajlowe kroimy na połówki. Małych pieczarek używamy w całości, odcinając tylko nóżki.
Rozgrzewamy piekarnik  do 200ºC. Dużą blachę wykładamy papierem do pieczenia. Na to wykładamy cebulę z czosnkiem i pozostałe warzywa, na sam wierzch wykładając pomidory. Solimy i posypujemy zmielonym pieprzem oraz pokrojonymi świeżymi ziołami. Wkładamy całość do piekarnika i zapiekamy, aż warzywa lekko zmiękną.
Podajemy na ciepło, można posypać dodatkowo świeżymi ziołami. U mnie podane z grillowanym kurczakiem.
Można także jak autorka oryginalnego przepisu przesmażyć wszystkie warzywa osobno, a na koniec połączyć i podsmażyć krótką chwilę razem.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz