poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Sernik bardzo puszysty

W lodówce od jakiegoś czasu leżało mi wiadereczko sera mielonego na sernik... Po inspirację zajrzałam na blog Moje wypieki i jak zwykle się nie zawiodłam :) Sernik jest wilgotny ale bardzo bardzo puszysty. Prawie jak ptasie mleczko. Dokładnie taki, jaki lubię :) Jeden z najsmaczniejszych serników, jakie jadłam :) Polecam!

Sernik bardzo puszysty
Dieta Dukana - Faza I

  • 750g sera białego trzykrotnie mielonego (4% tłuszczu)
  • 1,5 szklanki mleka (u mnie 0,5%)
  • 3 kopiaste łyżki mąki ziemniaczanej
  • 6 jaj
  • 4 płaskie łyżki słodzika Sussina Gold (lub inny słodzik do smaku)
  • kilka kropli aromatu waniliowego

Piekarnik rozgrzać do 180ºC.
Żółtka oddzielić od białek. Ser miksujemy na gładką masę z mąką ziemniaczaną, słodzikiem, żółtkami i aromatem. Wlać mleko i nadal miksować (uwaga! Masa jest bardzo rzadka i mocno pryska).
Osobno ubić białka ze szczyptą soli na bardzo sztywną pianę. Delikatnie połączyć łyżką z masą serową.
Tortownicę o średnicy 24cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wlać masę (będzie sięgała po same brzegi) i włożyć do rozgrzanego piekarnika (włóżcie ciasto bliżej dolnej części piekarnika bo mocno rośnie!). Piec w tej temperaturze ok. 15-20 minut, po czym skręcić na 140ºC i piec jeszcze ok. 50-60 minut. Sernik bardzo mocno wyrośnie, ale nie martwcie się - opadnie. Ma także tendencję do pękania na wierzchu i jest to zjawisko normalne. Po upieczeniu studzimy w zamkniętym piekarniku. Jak całkowicie wystygnie, wkładamy do lodówki na przynajmniej kilka godzin. I jemy :)
U mnie pokryty delikatnie polewą cytrynowo-pomarańczową.

26 komentarzy:

  1. Pytanko mam, ile nalezy dodać cukru xylitolu? aby było dobre? czy tyle samo co słodzika?

    OdpowiedzUsuń
  2. nie robiłam z ksylitolem, ale jest nieco mniej słodki, niż słodzik. Proponuję spróbować dać między 6-8 łyżek - najpierw 6, skosztować, jeśli za mało słodkie, to dołożyć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobiłam i muszę przyznac że sernik jest pyszny! Do tej pory nie przepadałam za dukanowymi sernikami bo były takie "gumowe". Ten jest puszysty i pyszny... :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. A na pewno można skrobię ziemniaczaną w fazie proteinowej?

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie można jedynie w fazie ataku, w fazie 2, nawet w proteinowej, można :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Jutro upiekę i odezwę się co do rezultatów :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziewczyny, na diecie dukana mąka ziemniaczana jest absolutnie zakazana!!! Dukan pozwala tylko na mazeinę, tylko tzw. skrobię kukurydzianą (NIE MYLIĆ Z MĄKĄ KUKURYDZIANĄ, GDYŻ JEST TO ZUPEŁNIE COŚ INNEGO!!!)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bzdura! Odsyłam do wywiadu zamieszczonego w którymś poście z Dr.Dukanem - mąka ziemniaczana jest jak najbardziej dopuszczalna jako zamiennik maizeny. Na rynku francuskim po prostu jest mało znana, stąd Dukan poleca maizenę. Właściwości mąka ziemniaczana ma niemal identyczne, dodatkowo zawiera nieco mniej węglowodanów a więcej białka... Proponuję trochę poczytać, zanim zaczynasz wstawiać komentarze...

    OdpowiedzUsuń
  9. mam pytanie czy to ma być skrobia kukurydziana czy ziemniaczana skrobia czy też mąka?

    OdpowiedzUsuń
  10. Upiekłam ten sernik, sam przepis jest jak najbardziej w porządku, ale ciasto jednak nie jest w moim stylu- wolę ciężkie serniki. Jeśli ktoś lubi puszyste to powinienen jak najbardziej wypróbować :)
    U mnie sernik był z polewą kakaową, obliczyłam, że całe ciasto ma około 1200kcal.

    OdpowiedzUsuń
  11. Najlepszy sernik jaki piekłam .Polecam

    OdpowiedzUsuń
  12. Super przepis w pierwszych dniach diety jadłam i także chudłam, dodałam dodatkowo budyń w proszku do masy i zrobiłam polewe z mleka w proszku . Ciacho przepyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super przepis �� wyszedł pychota! Dziękuję za ten przepis ☺

    OdpowiedzUsuń
  14. Pychotka :) Upiekłam miniserniczki według tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. trzymam już póltorej godziny i patyczek mokry.... nie mam pojecia co mogłam zrobić źle :(

    OdpowiedzUsuń
  16. Robiłam ten serniczek 2 tygodnie temu i zachwycił mnie smakiem i lekkością :) Dziś robię go ponownie, właśnie siedzi w piekarniku. Mam pytanie czym udekorować wierzch sernika? Istnieje jakaś dokanowa polewa? Proszę o przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też spróbuję jutro

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja jutro chętnie spróbuje😊

    OdpowiedzUsuń
  19. Trochę bardziej mi opadło niż na załączonym zdjęciu.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jest przepyszny.Tylko następnym razem położę na spód herbatniki,żeby się ładnie kroił

    OdpowiedzUsuń
  21. Na jak dużą formę jest ten przepis?

    OdpowiedzUsuń
  22. Pytanko,termoobieg czy góra dół?

    OdpowiedzUsuń