piątek, 31 sierpnia 2012

Piernikowe ciasto ze śliwkami

Miałam ochotę na ciasto ze śliwkami. Znudziło mi się już to, które robię zazwyczaj (drożdżowe) i postanowiłam spróbować czegoś innego.
Ciasto z dodatkiem kawy oraz przypraw korzennych: smakuje podobnie jak piernik, a śliwki są do niego świetnym dodatkiem. Myślę, że można je zrobić także w fazie II - używając zamiast śliwek rabarbaru.

Mój mąż żartuje sobie, że powinnam do niektórych zdjęć dołączać specjalny znaczek: "mąż approved", dla najlepszych przepisów na blogu, a do takich właśnie zaliczył przepis na to ciasto. Ciasto zresztą "zniknęło" błyskawicznie, nie zdążyło nawet wystygnąć. Polecam bardzo gorąco!



Piernikowe ciasto ze śliwkami
Dieta Dukana - Faza III, Faza PW

  • 3 jajka
  • ok. 200g gęstego jogurtu (u mnie grecki light, musi mieć co najmniej 2% tłuszczu)
  • 3 kopiaste łyżki Sussiny Gold (lub inny słodzik do smaku)
  • 1 płaska łyżka ksylitolu
  • 6 kopiastych łyżek otrębów owsianych + 3 kopiaste łyżki otrębów pszennych (pełna szklanka w sumie)
  • 1 budyń bez cukru (u mnie waniliowy, pasuje także czekoladowy)
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 1 łyżka kawy mielonej
  • po 1 łyżeczce imbiru i kardamonu
  • 1 łyżka cynamonu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 300-400g wypestkowanych śliwek (lub rabarbaru dla fazy II)

Rozgrzać piekarnik do 180ºC.
Składniki suche wymieszać w misce (otręby, słodzik - oprócz ksylitolu, budyń, kawę, przyprawy).
Białka z jajek ubić z ksylitolem na sztywną pianę. Dodać żółtka i ubijać jeszcze chwilę. Na koniec dodać jogurt i jeszcze chwilę ubijać. Wymieszać delikatnie łyżką ze składnikami suchymi. Wyłożyć do wyłożonej papierem do pieczenia formy (u mnie tortownica o średnicy 23cm) i piec ok. 50-60 minut w nagrzanym piekarniku.
Można posypać słodzikiem w proszku lub słodzikiem wymieszanym z cynamonem.
Smacznego!


Pomysł na przepis pochodzi z tej strony.

14 komentarzy:

  1. Witaj! Nie mam niestety rabarbaru, a jestem na II fazie. Czy samo ciasto jest smaczne, czy to śliwki nadają mu prawdziwego smaczku? Lubię takie korzenne, cynamonowe klimaty i zastanawiam się nad zrobieniem samego ciasta bez owoców. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Samo ciasto jest bardzo smaczne, chociaż nie ukrywam, że śliwki dodają mu aromatu. Można jednak pokusić się o zrobienie samego ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobilam samo ciasto, dodałam jagody goji, zrobiło furrore w pracy, przepyszne!!

    Morijko ja znów z prośbą, czy to http://stylowi.pl/1085918 mozna przerobic na nasze? oczywiscie bez orzechów?? ach i gdzie dostac cukierki karmelowe bez cukru??
    little-daria84

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że smakowało :)
    Co do ciacha: mogę spróbować zrobić coś na wzór, ale... może być sernik krówkowy, jednak nie będzie smakował podobnie do oryginału - niestety masło i tłusta śmietana są nie do podrobienia (o orzechach już nie wspomnę) ;) Jeśli jednak Ci zależy, przygotuję coś podobnego :)
    Cukierki karmelowe bez cukru można dostać np. w Realu na stoisku dla diabetyków.

    OdpowiedzUsuń
  6. oczywiście bez pospiechu ale taki kartmelowy serniczek byłby fajny :)
    Reala niestety nie mam pod reka ale rozejrze sie w innych sklepach, moze alma bedzie miec
    little-daria84

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś nowego, w końcu będzie można zaskoczyć znajomych nowymi smakami. Bardzo dziękuję za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda bardzo apetycznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Cechuje mnie to, że jestem wybrednym typem człowieka jeżeli mowa o sztuce kulinarnej, ale ty rządzisz. Oby tak dalej… Znam zacną restaurację, w której zamawia elita, gdzie przychodzi również Adam Hofman i inni politycy, ale takich zajebistych rarytasów u niego nie uraczę. Powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne ciasto i super fajny blog, będę zaglądać :)
    Nie mam otrębów pszennych czy mogę je zastąpić większą ilością owsianych lub np. otrębami żytnimi?

    OdpowiedzUsuń
  11. http://wypiekizpasja.blox.pl/2010/11/Kakaowy-jablecznik-z-pianka.html moria czy bylabys w stanie przerobic ten przepis? Myslalam o spodzie bez otrab na skrobii i twarogu ale mam problem ile dac zeby wyszlo super. Do jablek i tak nie daje nigdy cukru. Pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
  12. można pominąć słodzik? przecież ksylitol chyba styknie?

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda wspaniale! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelacja! Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń