piątek, 31 sierpnia 2012

Batoniki z amarantusem

Pisałam już kiedyś o tym, że dieta Dukana nie tylko pozwoliła mi zgubić zbędne kilogramy (i to całkiem sporo), ale także przez dietę właśnie zaczęłam się zastanawiać nad tym, co jem i jak będzie wyglądał mój jadłospis po diecie. Od jakiegoś czasu odwiedzam lokalne targi, kiermasze zdrowej i tradycyjnej żywności, przeszukuję półki sklepowe w poszukiwaniu produktów "bez chemii"... Przeraża mnie to, że jest ich tak mało, że tak mało zastanawiamy się nad tym, co jemy. Najlepiej byłoby przygotowywać jedzenie samemu, od podstaw. Niestety nie każdy z nas ma na to czas, ochotę, czy zdolności. Dzisiejsza propozycja jest i dla zapracowanych (przepis jest prosty i szybki) i dla tych bez zdolności (w zasadzie nie da się tutaj nic zepsuć), tym, którzy na gotowanie i pieczenie nie mają ochoty nie pomogę... ale tacy pewnie na blog nie zaglądają ;)
"Batoniki" są podobne do tych, które można znaleźć w sklepie: batoników musli. Są jednak zdrowsze (odsyłam do artykułu na Sforze o batonikach sklepowych) i smaczniejsze. Świetne na przekąskę, kiedy dopadnie nas głód lub kiedy mamy po prostu ochotę na coś słodkiego. Taki batonik można zjeść bez wyrzutów sumienia. Polecam bardzo gorąco!



Batoniki z amarantusem

  • 100g amarantusa ekspandowanego ("poppingu")
  • 80g mąki orkiszowej typu chlebowego (ja zmieliłam po prostu orkisz w młynku do kawy)
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1 łyżka oleju lub masła
  • 2 jajka
  • 50g orzechów laskowych (lub innych)
  • 50g ziaren słonecznika
  • 50g sezamu
  • 30g wiórek kokosowych
  • 50g pokrojonych suszonych moreli, śliwek lub daktyli
  • 50g suszonej porzeczki lub żurawiny
  • 50g otrębów owsianych
  • 110g syropu z agawy lub miodu
  • szczypta soli

Piekarnik rozgrzać do 170ºC.
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać, nałożyć do wyłożonej papierem do pieczenia formy, docisnąć i wyrównać powierzchnię i piec 25-30 minut do zezłocenia. Po upieczeniu dowolnie pokroić.
 
Wybierając suszone owoce do ciasteczek warto zwrócić uwagę, aby były niesiarkowane. W przypadku żurawiny także dobrze jest sprawdzić skład: większość suszonej żurawiny zawiera dodatkowo olej oraz cukier, spróbujcie znaleźć taką bez tego (najczęściej można ją dostać w sklepach ze zdrową żywnością lub w internecie).

Smacznego!


Przepis zaczerpnięty ze strony EkoQuchni

1 komentarz:

  1. O rany jakie fajne te batoniki. Jak jest z ich trwałością, tzn ile poleżą? Często podróżuje służbowo i nie zawsze jest czas na posiłek a na zdrowy to już zupełnie prawie niemożliwe. Mam zawsze przy sobie batony Allevo, bo taki batonik to pełnowartościowy posiłek, bardzo smaczny, chrupiący, bardzo sycący a nawet w czekoladzie i wygodny w aucie. Batony są w siedmiu smakach i kupuję je na zmianę.

    OdpowiedzUsuń